Saturday 18 November 2017

Trading Gradering System


XanEdu gir tilpasset innhold, teknologi og tjenester for ledere i næringsliv og utdanning. Akademisk og profesjonelt læringsbehov endrer seg raskere enn noensinne. Siden 1999 har XanEdu hjulpet tusenvis av partnere til å tilpasse seg og trives ved å tilby den rette kombinasjonen av teknologi, innhold og dyktige profesjonelle tjenester for å støtte sine mål om å flytte læring fremover. Fra vår SAAS-baserte plattform for rask distribusjon av mobilt innhold, til dyktige redaksjonelle og publiseringstjenester for lærere, til overkommelige og engasjeringsløsninger for bokhandlere, gir XanEdu de enkle løsningene som hjelper våre partnere til å forberede morgendagens læringsbehov i dag. HVOR VI SERVER Oppdag en raskere vei til høyere ytelse med rask mobilinnholdsutplassering. Utvikle rimelige materialer så unike som institusjon, kurs og studenter. Skreddersy materiale til pensummål, kontrollkostnader og engasjere dagens mobil-sentriske studenter. Hold teamet ditt i takt med kritisk politikk, regulering og prosessendringer. Militær - og ikke-sports-handelskort En samlerveiledning til flytransportkort 01022017 mdash Flyplattform, militære og ikke-sportslige handelskort Oppgradering av sider 12312016 mdash 3-MINUTE ldquoPlane - Packrdquo Series 2 (F285-3) med 3-linjer av ldquoboxedrdquo branding. 12312016 mdash 3-MINUTE ldquoPlane-Packrdquo Series 2 (F285-2) med 2-linjer med merkevarebygging. 12312016 mdash 3-MINUTE ldquoPlane-Packrdquo Serie 1 (F285-1) med 1 linje med merkevarebygging. Velkommen til flyplattformen, militæret og ikke-sportskortet på nettstedet Skytamer Images. Denne delen fokuserer på Flyvehandelskort, med noen andre ldquonon-sportrdquo-kort kastet inn for god mål. Kortbildene som ble presentert i denne delen ble hentet fra originale kortskanninger fra Al Kramer-samlingen, Skytamer-arkivet, Bob Dros-samlingen og en rekke høyoppløsningsskanninger sendt til oss av samlere. Alle bildene som er presentert i denne delen, har blitt forbedret med datamaskinen i et forsøk på å presentere kunstverket i sin opprinnelige skjønnhet. Til dette formål ble blemmer, flekker, flekker, flekker og riper fjernet, grenser blekket, kortbilder re-sentrert, farger forbedret, etc. Eksempler på ldquooriginalrdquo og ldquorestoredenhancedrdquo-kortbilder er vist nedenfor. Hver kortserie som presenteres i denne delen, inneholder en kort oversikt over kortserien sammen med en sjekkliste og høyoppløselig (600 dpi) originale skanninger av fronter og bakside av kortene, samt datamaskinens forbedrede bilder. I mange tilfeller har weve vært i stand til å inkludere høyoppløsningsskanninger av de forskjellige settalbumene, og noen av ldquowrappers. rquo Den ldquolofty-goalrdquo av denne delen er å gi en omfattende kompilering av luftfartsrelaterte handelskort, inkludert sjekklister, pakkemaskiner, og skanning med høy oppløsning. Den eneste måten at dette kan gjøres, er ved hjelp av samlere. Kortene i denne delen ble utstedt i USA, Storbritannia, Canada, Østerrike, Tyskland og flere andre land som nevnt. Kortene dekker en tidsramme fra ca 1912 til nåtiden. Det opprinnelige fokuset var på ldquoGumrdquo-problemene, men det ble raskt utvidet til å omfatte tobakk, tannkjøtt, frokostblanding, konditori, bakeri, iskrem, matvarer, bensin og bensinoljeprodukter, etc. I utgangspunktet, hvis de har kort å gjøre med luftfart, og det har ikke fjær, vi har prøvd å inkludere det. En liten historie om handelskort I de tidlige dagene av handelskort ble de hovedsakelig brukt som reklamemedium. Kortene ble satt inn i de individuelle pakkene av de tilhørende produktene for å forbedre kundebasen til produktet, og selvfølgelig lokke potensielle kunder bort fra sine konkurrenter. Den største bruken av handelskort var med tobaksproblemene produsert i perioden 1885 til 1891. Selvfølgelig var disse kortene rettet mot voksne menn som røyket eller tygget tobakk. Senere bestemte selskaper som produserte og solgte husholdningsvarer seg til å målrette voksne kvinner for samlerkort. Dette førte til sett som Arm amp Hammer ldquoBirdsrdquo Series, og Arbuckle Coffee sets. I løpet av denne perioden hadde barna virkelig ingen kjøpekraft, så samlerkortene ikke var målrettet mot deres marked. Ting endret da ldquoPenny Candyrdquo og ldquoCaramelrdquo-kortene ble utstedt mellom 1907 og 1914. Disse kortsettene ble designet og markedsført for å tiltrekke seg både ungdoms - og voksensalg. Et typisk tidlig karamellkort er vist nedenfor. I løpet av de tidlige kortsamlingene var det mye annerledes enn i dag. For eksempel var det ingen radio, eller fjernsyn for å gi øyeblikkelige bilder av verdensarrangementer som var så vant til. Det trykte mediet var den primære informasjonskilden, og samlerkort var en nyttig kilde til å motta informasjon. Derfor ble kardongkortene for tunge papir og papp kilden til både informasjon og underholdning. I løpet av begynnelsen av 1900-tallet ville familier bygge opp utklippsbøker av utklipp, samlerkort, postkort og alle andre typer trykte medier som gjenspeiler verden og samfunnet av tiden. Innsatskortene i den perioden var bare en av de mange forskjellige elementene som var tilgjengelige for samlere. De fleste kortene ble valgt tilfeldig eller tilfeldig. Dette skyldes mangelen på massemedia og markedsføring som vi har i dag. I løpet av slutten av 1920-tallet og tidlig på 1930-tallet endret alt med utvikling og introduksjon av ldquoBubble Gumrdquo. Selvfølgelig skulle barna være de nye nøkkelaktørene da vi kom inn i ldquoBubble Gum Agerdquo. I 1933 introduserte Goudey Gum Company of Boston deres ldquoIndian Chewing Gumrdquo og deres ldquoBig League Chewing Gumrdquo sett med tyggegummi-handelskort. Ikke bare hadde disse flerfargede kunstverkskortene en fancy wrapper, de inneholdt også en stor plate med velsmakende tannkjøtt. Dette var et glimrende trekk fra Goudey Gum Company. De ldquokilled to fugler med en stonerdquo. De utstedte en psykologisk ldquoslap i facerdquo til den store depresjonen, og de utfordret sine konkurrenter til ldquosink eller swimrdquo. Dette var skudt i armen som handelskortindustrien trengte å trekke seg ut av den psykologiske kvasjen av den store depresjonen. Unødvendig å si, postet Goudey Gum Company rekordsalg. Salget var til barn, ikke voksne. Vi hadde offisielt kommet inn i Golden Age of the Bubble Gum Age, 1930 til 1960. Siden 1960 har de faktiske Bubble Gum-problemene gitt vei til stand-along kollektorkort. Imidlertid forblir den grunnleggende størrelsen og stilen til de nåværende samlerkortene de samme. Selv om de nåværende kortene ikke inkluderer tannkjøtt, vil de alltid bli kjent som ldquoBubble Gum Cardsrdquo. Det er tre primære typer kort knyttet til kortoppsamling: Reklame, Sett inn og Souvenir-kort. Reklame kort er kort gitt bort eller brukt utelukkende for reklame formål. De blir ikke solgt eller betalt på noen måte. Den første typen, som inkluderer de fleste av de mindre produktene, kalles ofte handelskort siden de ble gitt til kunder av varehandlerne eller lagerhandlerne. Den andre typen, eller lagerkort, ble brukt i butikkene som kleshengere, motorkort, bannere etc. og varierte opptil flere meter i lengden. Mens det bare er beregnet for butikkbruk, har mange blitt spart og er høyt verdsatt av samlere. Handelskort, i Amerika, dato Tilbake til Colonial datoer. Sett inn kort ble pakket eller satt inn med et produkt og solgt til kunden på den måten. De var bare tilgjengelige med noe produkt som sigaretter, kaffe eller godteri og er ofte referert til som sigarettkort, tyggegummi-kort, etc. i påvente av deres opprinnelse. De ble laget eksplisitt for å bli samlet og har alltid vært populære hos samlere. I noen tilfeller ble de gitt i bytte for kuponger som var pakket med et produkt, og det kan ta formen av album eller store størrelser. Mange var laget av klut eller metall i stedet for papp. De ble først brukt på slutten av 1870-tallet. Suvenirkort. Generelt sett blir de laget for å bli solgt på grunn av sin egen egeninteresse. Alle har en underliggende praktisk bruk eller formål med forskjellige naturer, men til samlere er gjenstand for illustrasjonen eller designen og de kunstneriske elementene som, bortsett fra de historiske aspektene, har den primære appellen. Noen av dem har et reklame - eller gavekompleks, men beholder vanligvis mye av deres essensielle suvenir-natur. De best kjente skjemaene er bilde postkort, spillekort og gratulasjonskort, men det er flere andre av stor interesse. Mens mange samlere begrenser seg til et lite segment av kort, er det beste rådet å samle generelt, så langt som mulig, som en bred interesse betyr en bredere vennekrets og økt glede av å skaffe gjenstandene oftere. Det er mange forhandlere som spesialiserer seg på kortvarer, spesielt postkort, og hundrevis av andre til å håndtere antikviteter, gamle bøker, utskrifter, kurioser og andre Americana. Disse menneskene finner stadig gamle glemte samlinger og vil gjerne hjelpe seriøse samlere. Auksjon kjøp og salg via eBay er trolig den mest effektive og effektive metoden for kjøp og salg av kort. Skytamer Images har kjøpt de fleste kortene som er presentert på dette nettstedet via eBay. EBay har den ekstra sidefordelen ved å øke din verdensomspennende kontakt med folk som er interessert i samme hobby. Hvis du aldri har brukt eBay, gir den en prøve. Som med enhver form for samling, er det alltid best å kjenne tilstanden eller karakteren av samleobjektet. For dette formål ble 10-punkts graderingsklasse for Professional Sports Authenticator (PSA) utviklet som en retningslinje for gradering av tradingkort. Denne standarden ble utviklet av en gruppe nasjonalt ledende handelskortseksperter som innså at for å få handelskortindustrien til å realisere sitt sanne potensial, var det nødvendig med en bransjebasert graderingsstandard. PSA 10-punkts graderingskala, har utviklet seg til standarden for industrien og er akseptert av profesjonelle handelskortforhandlere, samlere og ledende auksjonshus. Skytamer Images godkjenner ikke eller klasser kort. Hvis du trenger å få kortene dine profesjonelt gradert, kan du besøke nettstedet for profesjonell sportsautentisering (PSA) for detaljer. Definisjoner av kortkarakterer ldquoGem Mintrdquo (GEM-MT 10) er et nesten perfekt kort. Egenskaper inkluderer: Fire perfekt skarpe hjørner. Skarpt fokus. Full original glanset kort må være fargefritt, men det kan gis en liten utskriftsefekt, hvis den ikke svekker kortets generelle appell. Bildet må være sentrert på kortet innenfor en toleranse for ikke å overstige ca 5545 til 6040 prosent på forsiden og 7525 prosent på baksiden. ldquoMintrdquo (MINT 9) er et utmerket kondisjonskort som kun viser en av følgende mindre feil: En veldig liten voks flekk på baksiden. En mindre utskriftsfeil eller litt gråhvit grenser. Sentering må være ca 6040 til 6535 eller bedre på forsiden og 9010 eller bedre på baksiden. ldquoNear Mint-Mintrdquo (NM-MT 8) er et super high end-kort som vises Mint 9 ved første øyekast. Men ved nærmere inspeksjon kan kortet vise følgende: En svært liten voksfarge på baksiden Svakeste fletning i ett eller to hjørner En mindre utskriftsfeil og eller litt svake grenser. Sentering må være ca 6535 til 7030 eller bedre på forsiden og 9010 eller bedre på baksiden. ldquoNear Mintrdquo (NM 7) kort har følgende egenskaper: Enkel overflate slitasje er synlig ved nærkontroll. Det kan være svakt fraying på noen hjørner. Bildefokus kan være litt ute av register. En mindre utskriftsfeil er akseptabel. Svak voksfarging er akseptabelt bare på baksiden av kortet. Det meste av den opprinnelige glansen beholdes. Sentering må være ca 7030 til 7525 eller bedre på forsiden og 9010 eller bedre på baksiden. ldquoExcellent-Mintrdquo (EX-MT 6) kort har følgende egenskaper: Kan ha synlig overflate slitasje eller en utskriftsfeil som ikke svekker den generelle appellen. En meget lett ripe kan bare oppdages ved nærmere inspeksjon. Corners kan ha litt uteksaminerte fletninger. Bildefokus kan være litt ut av registeret. Kortet kan vise noe tap av originalglans. Kan ha mindre voks flekk på baksiden. Kan vise svært liten innsnevring på kanter. Kan også vise litt off-white på grenser. Sentering må være 8020 eller bedre på forsiden og 9010 eller bedre på baksiden. ldquoExcellentrdquo (EX 5) kort har følgende egenskaper: Kortene viser svært liten avrunding av hjørnene som blir tydelige. Overflate - eller utskriftsfeil er mer synlige. Det kan være mindre chipping på kanter. Tap av originalglans vil være mer tydelig. Fokus på bildet kan være litt ut av registeret. Flere lette riper kan være synlige ved nøye inspeksjon, men ikke forringe kortets appell. Kortet kan vise noe grønt av grenser. Sentering må være 8515 eller bedre på forsiden og 9010 eller bedre på baksiden. ldquoVery Good-Excellentrdquo (VG-EX 4) kort har følgende egenskaper: Kort har hjørner som kan være litt avrundet. Overflate slitasje er merkbar, men beskjeden. Kortet kan ha lysskrammer eller lette riper. Enkelte originale glosser blir beholdt. Border kan være litt offwhite. En lett krøll kan være synlig. Sentering må være 8515 eller bedre på forsiden og 9010 eller bedre på baksiden. ldquoVery Goodrdquo (VG 3) kort har følgende egenskaper: Kort avslører noen avrunding av hjørnene, men ikke ekstreme. Enkel overflate slitasje vil være tydelig, sammen med mulig lysskrammer eller lyse riper. Fokus kan være litt off-register. Kanter kan utvise merkbar slitasje. Mye, men ikke alle, av kortets originale glans vil gå tapt. Border kan være noe gullig og eller misfarget. En krone kan være synlig. Utskriftsfeil er mulig. Svak flekk kan vise på forkant og voksfarging på baksiden kan være mer fremtredende. Sentering må være 9010 eller bedre på forsiden og baksiden. ldquoGoodrdquo (G-2) kort har følgende egenskaper: Kort hjørner viser akselerert avrunding. Overflate slitasje begynner å bli tydelig. Kortet kan ha riper, scuffing, lysfarging, eller chipping av emalje på forsiden. Det kan være flere flekker. Originalglans kan være helt fraværende. Kortet kan vise betydelig misfarging. Sentering må være 9010 eller bedre på forsiden og baksiden. ldquoPoor til Fairrdquo (PR-FR 1) kort har følgende egenskaper: Kort hjørner vil vise ekstrem slitasje, muligens påvirke innramming av bildet. Overflaten på kortet vil vise avanserte stadier av slitasje, inkludert scuffing, riper, pitting, chipping og flekker. Bildet vil muligens være ganske ut av registeret. Grenser kan ha blitt brune og skitne. Kan ha en eller flere store krefter. Kan mangle ett eller flere små biter. Kan ha stor krølling og ekstrem misfarging eller smuss i hele. Kortet kan vise merkbar vridning. Sentering må være 9010 eller bedre på forsiden og baksiden. Sentering bestemmes ved å sammenligne målingene av grensene fra venstre til høyre og topp til bunn. Sentrering er utpekt som prosent av forskjellen på den mest off-center delen av kortet. En 5-spillerom er gitt til minimumsstandarder for sentrering for kort som har NM 7 eller høyere. Et kort som oppfyller alle de andre kravene til MT 9 og måler 6040 utenfor senteret på forsiden, oppfyller automatisk PSAs sentreringskrav for MT 9. Hvis et kort oppfyller alle de andre kravene til MT 9 og måler 6535 av senter på forsiden, kan det anses å oppfylle PSAs sentreringskrav for MT 9 hvis øyeklagen til kortet er bra. Kort med sentrering under minimumsstandarder for karakteren vil bli utpekt OC. For eksempel, et PSA Mint 9-kort som er mer enn 6535 utenfor senteret på forsiden, vil bli gradert Mint 9 OC. Kort med farger under minimumsstandarder for karakteren er betegnet ST. Ikke grader: Ikke-graderte kort kan være overdimensjonert eller et uklart problem. Det er åpenbart at mye hjelp er nødvendig for å bygge denne ldquoAirplane Trading Cardsrdquo-delen. Når du går gjennom denne delen, vær spesielt oppmerksom på ldquoHelprdquo gråter. Vi trenger 600 dpi-skanninger av kortfronter og Backs, og 300 dpi-skanninger av større elementer som album. Hvis du kan hjelpe oss, vennligst kontakt oss via ldquoContact Usrdquo-knappen til venstre. Hvis dine skanninger blir brukt, vil vi også bekrefte ditt bidrag nederst på de enkelte sidene, vise visittkortet ditt og gi en link til nettstedet ditt. Gjennom årene har det vært mange kortsamlere som har bidratt til Skytamer-nettsiden. Følgende er bare noen få av Skytamer ldquoFamilyrdquo-medlemmene som har hjulpet oss med høy oppløsning av deres samlinger. John Shupek mdash John er pensjonert Aeronautical Aerospace Engineer som bor i Sør-California. Johns 36-årige aerospace careeradventure startet i midten av 1960-tallet da han jobbet for Pratt amp Whitney på deres ldquoFRDCrdquo hellip Florida Research and Development Center, West Palm Beach, Florida. John var en del av PampW-jetmotorens designteam for CIAUSAFs Lockheed A-12SR-71A ldquoOxcartBlackbirdrdquo-motorer (J58JT11D-20). Han jobbet også på RL-10-rakettmotoren og JTF-17A som var PampWs-inngang i USAs SST-konkurranse mellom Boeing og Lockheed. Flere år senere flyttet John tilbake til California og jobbet på AiResearch Mfg. Company på LAX og Torrance. Han opprinnelig jobbet med den termiske utformingen av HRE (Hypersonic Ramjet Engine) som var en supersonisk forbrenning Mach 7 ramjet-motor som skulle testes på Nord-Amerika X-15. John gjorde omtrent tre år med jetmotor design arbeid før han forsvant i 13 år i klassifisert DOE ldquoGCEPrdquo (Gass Centrifuge Enrichment Plant) Atomic Energy Program for anrikning av U 235. Etter at GCEP-programmet ble kansellert av DOE i 1985, ble John ansatt av Northrop Aircraft for å gjøre termisk design for Northrops-inngangen til ATF (Advanced Tactical Fighter) - konkurransen, Northrop YF-23A ldquo Black Widow IIrdquo stealth supercruise fighter. Han jobbet også på Northrop Grumman B-2A ldquoSpiritrdquo stealth bomber. Etter flere år på et klassifisert stealth-missilprogram jobbet John resten av sin karriereflyvning som en av Northrop Grummans Program Directors på United States Navys FA-18EF ldquoSuper Hornetrdquo jetfighter program. Under Johns karriere på Northrop Grumman tjente han i fem år som Northrops ldquoVintage Aircraft Clubrdquo kommissær og curator og webmaster for Western Museum of Flight i Hawthorne, California. Flere år senere var John frivillig webmaster (i ca 3 år) for Yanks Air Museum, Chino, California. Han fungerte også som president og webmaster for to forskjellige NPOs etter hans pensjon. The Whittier Historical Society Amp Museum og Whittier Meals On Wheels. Johns kjærlighet til luftfartshistorie og luftfartsfotografi fører til etableringen av denne Skytamer-nettsiden i 1998. Skytamer-nettstedet har fortsatt å ekspandere og vil alltid vokse og vil aldri bli fullført. Det er slags analogt med en snøball som ruller nedover en ås uten trær for å stoppe det. I omtrent 2002 husket John at han hadde samlet Topps ldquoWingsrdquo (ACC R707-4) flyplattformekort mens han var i videregående skole. På en eller annen måte var kortene forsvunnet gjennom årene. Så på dette tidspunktet begynte han å samle inn flyplattformekort via eBay og bli et flykort ldquoImage Collectorrdquo i stedet for en ldquoCard Collectorrdquo per se. Etter at John har skannet et flykort for nettstedet, har han ikke lenger bruk for det, og han legger det tilbake i sirkulasjon via eBay. Johns misjonserklæring for Skytamer er i utgangspunktet å gjenopprette og bevare høykvalitets kortbilder som er knyttet til de ulike flykortsettene fra tidlig på 1900-tallet til i dag. Disse kortene er fantastiske historiske ldquosnapshotsrdquo i luftfartshistorie som viser hvilke luftfartshendelser og fly som var viktig på det tidspunktet. For Skytamer-nettstedet, i utgangspunktet hvis det er en handelskortsamling som inneholder ting som flyr, men ikke har fjær, er det kvalifisert for hensynet på Skytamer-nettstedet. John aksepterer alltid innganger og høyoppløsningsskanninger (600 dpi) som kan brukes på denne nettsiden. John kan nås via ldquoContact Usrdquo navigasjonsknappen til venstre. Albert ldquoAlrdquo B. Kramer mdash En veldig spesiell takk til Albert B. Kramer, president for Roll-EZ Wheels. for å låne oss hele sin samling på over 200 ikke-sportsflyvning handelskort sett for å skanne etter vår Skytamer nettsted. Uten Som generøs hjelp, vil omfanget av flyets handelskort på denne nettsiden være betydelig mindre. Al er en pensjonert Air Racing-pilot som kjørte på 1980-tallet i sin berømte ldquoCobra 22rdquo Biplane Air Racer (N12FE). Etter sin Air Racing karriere fortsatte Al å bli eier og president for San-Val Aviation som ligger på Van Nuys flyplass. Al nylig ldquoretiredrdquo og slått sin hobby av storskala modell tog inn i ldquoRoll-EZ Wheelsrdquo. Roll-EZ Wheels spesialiserer seg på de fineste storskala modelldrevene og andre eksklusive produkter strengt for storskala modelltog. Vær sikker på å besøke Als Roll-EZ Wheels nettside. Als Non-Sports kortsamling består av krigskort, presidenter, indianer, biler, båter, skip, fly, raketter, filmstjerner, hunder, lisensplater, verdensflager, overskrifter, sigarett - og kornekort. Als-samlingen inkluderer det eneste kjente eksemplet på Carnation ldquoAircraft Recognition Cardsrdquo (F270-1a) Douglas D558-2 ldquoRed Skyrocketrdquo. Al hentet Carnation ldquoRed Skyrocketrdquo-kort i en gruppe på 12 forskjellige kort som han kjøpte på eBay. Han trodde opprinnelig at kortene var en serie Nabisco-kort til han vendte om ldquoRed Skyrocketrdquo-kortet, og det ble umiddelbart Als mest verdsatt ikke-sportskort. Al mener at ldquoRed Skyrocketrdquo ble laget som en prøve for Carnation og på en eller annen måte kom i omløp. The Carnation ldquoRed Skyrocketldquo (Douglas D-558-2) var en kunstner tegning, mens Douglas D-558-2 ldquoSkyrocketrdquo ble inkludert i både Carnation F270-1a (enkeltlinje) og F270-1b (tolinjers) normal sirkulasjon sett var fargefotografier, i stedet for tegninger. Som sidotype var Douglas D-558-1 ldquoRed Skystreakrdquo også en kunstner tegning, men gikk inn i generell sirkulasjon og ble inkludert i både F270-1a og F270-1b Carnation settene. Alle de andre kortene i begge Carnation-settene ser ut til å være fotografier. Als stor samling av ikke-sports trading kort sett er verdsatt til 100.000. Als hele samlingen av ikke-sportskort er for tiden til salgs til en pris på 65.000, og er åpen for seriøse tilbud. For de som er interessert, vennligst kontakt Al via sin Roll-EZ Wheels hjemmeside. Richard ldquoDickrdquo R. Dahlquist (1. september 1939 - 11. august 2007) var en livslang bosatt i Holden, Massachusetts, og en United States Air Force veteran i Vietnam-krigen. Dick ble uteksaminert fra Wachusett Regional High School og New England School of Accounting. Han var regnskapsfører i mange år og gjorde også privat regnskapsarbeid fra hjemmet sitt. Han var en ivrig sportsmann og var aktiv i Nimrod League of Holden. En av Dicks favoritt hobbyer var å samle ikke-sportsflyvningskort. Dick skrev mange artikler om ikke-sportsflyvningskort for ldquoThe Wrapperrdquo non-sports kort periodisk, og var en bidragsyter til NSB (Non-Sports Bible) av Dr. Chris Watson. Dick hadde en av de beste og velkjente flyplattformene. I Non-Sports ldquoAirplane Trading Card Worldrdquo ble Dick ansett for å være ldquoTherdquo Premier Airplane Trading Card-samler. Dick pleide å kvitte seg med sine kolleger at han var fra den mest religiøse byen i USA siden byen alltid var ldquoHolden Massrdquo. Skytamer-bilder John Shupek hadde gleden av å jobbe med Dick fra 2002 gjennom sin passering i 2007. Dick var en ivrig tilhenger og mentor av Skytamer Images ved å levere mange flykortskortbilder og innsikt for Skytamer-nettsiden. Skytamers første kontakt med Dick var i 2002 da Dick og John kontinuerlig budde mot hverandre på eBay. Dick og John skjønte snart at Skytamer trengte kortbilder. mens Dick trengte kortene. så de bestemte seg for å slutte seg til å løse ebay ldquobidding warrdquo gjensidig problem. Når Dick eller John var ved å by på et flykort, ville de sjekke med hverandre for å bekrefte deres intensjoner. Hvis Dick trengte kortet / kortene, ville John ldquosniperdquo kortet (e), skanne dem til Skytamer-nettsiden, og deretter sende dem videre til Dick. I løpet av denne femårige tidsrammen, kjøpte Dick og John flere hundre flytransportkortsamlinger på denne måten, som gav fordel både Skytamers bildesamling og Dicks-kortsamlinger. I denne perioden snakket Dick og John med hverandre flere ganger i måneden og byttet hundrevis av e-postmeldinger før Dick passerte. Passordet til Richard Dahlquist, har gitt et tomrom i Non-Sports ldquoAirplane Trading Card Worldrdquo. Dick var vår veileder, teknisk konsulent og venn. HVIL I FRED. Dick. Bob Dros mdash Bob ble født på en nederlandsk øy som hadde en liten flyplass og et gunnery-område for marinebåter. Bob opplevde sine første tegn på luftfartsavhengighet i en alder av 7, da han så og hørte ldquoSpitfiresrdquo som fløy overhead fra den nærliggende flyvebanen som målbåter. Bobs barndomsminner inkluderer å se og høre den lavflygende nederlandske flåten ldquoAvengersrdquo, ldquoHarpoonsrdquo, ldquoNeptunesrdquo og ldquoSea Furiesrdquo målet å øve kun fem miles fra øya landsbyen. Bob startet sin samling av flykortskort ved å samle den fantastiske fem serien av Croydon-flysigarettkort, og Van Dijks Goudas Roem-albumene ldquoHistory of Aviationrdquo og ldquoWorld Aviationrdquo og nederlandske flygummikort. Mye senere begynte Bob å inkludere andre nederlandske sett og flykortsett fra nærliggende Tyskland, England og Frankrike. I løpet av 2000 begynte Bob å samle så mange flysett som han kunne for å kunne lage en ldquoEncyclopedia of the Worlds Aviation Trade Cardsrdquo som er planlagt for utgivelse i 2015. Bobs interesser inkluderer også musikk. Hans første gruppe i 1962 var ldquoThe Typhoonsrdquo. Fra 1974 spilte Bob trommer i en av Hollands mest kjente blues band ldquoBarrelhouserdquo. I 1978 inviterte ldquoBarrelhouserdquo den amerikanske bluesgitaristen Albert Collins til Holland og turnerte og spilt inn med ham. ldquoBarrelhouserdquo jobbet også med B. B. King på sine europeiske turer. I 2014 gjorde ldquoBarrelhouserdquo en 40-årsjubileumstur i Europa. Bob studerte psykologi fra 1968-1975, tok sin grad og jobbet i to år, men hans kjærlighet til musikk trakk ham tilbake i musikkverdenen. I 1986 startet Bob sin egen virksomhet Hellip Bel Air Models. Først hadde Bel-Air Models spesialisert seg på miniatyrinstrumenter, som elektriske gitarer, trommer og klassiske instrumenter. Men Bobs livslange kjærlighetsaffære med luftfart har senere endret fokuset til Bel-Air Models helt for å modellere flytyper. Bel-Air Modeller spesialiserer seg på ulike typer modellfly. som ikke er tilgjengelige på det vanlige modellflymarkedet, for eksempel de fantastiske flyselskapene fra interkrigsårene. Bel-Air Modeller tar for det meste oppdrag fra spesialiserte samlere og konstruerer modellene for hånd fra solid Perspex eller Plexiglas. Så langt har Bel-Air Models gjort mer enn 150 flytyper, mange av dem to ganger, tre ganger og til og med 25 ganger, avhengig av deres popularitet. I bobs fritid skriver han korte artikler om modellhistorie for en periodisk gruppe av entusiastflygende modellflyselskaper. Pieter van der Zwaart ble født i Amstelveen, en landsby nær Amsterdam, ca 1 kilometer fra Schiphol, nå kjent som Amsterdam flyplass. På den tiden var luftfarten i Nederland fortsatt å gjenopprette fra ødeleggelsen av andre verdenskrig. Som en veldig ung gutt, samle Pieters familie flykort til to album ldquoVliegende Vleugelsrdquo (Flying Wings) skrevet av den berømte nederlandske luftfartskriven C. van Steenderen og utgitt av Theodorus Niemeyer, produsent av kaffe og te. Pieters far var en stor beundrer av Dr. Albert Plesman, en nederlandsk luftfartspionør og grunnlegger av KLM, det eldste flyselskapet i verden som fortsatt opererer under sitt opprinnelige navn. Sammen gjorde de flere besøk til Schiphol, og han så som en ung gutt at KLM-flåten utviklet fra Douglas DC-4s til DC-6s til DC-7s til Lockheed ldquoConstellationsrdquo og senere til begynnelsen av jet-alderen med Douglas DC - 8s og DC-9s. Som arbeidende student, med Avis reg Rent A Car på Schiphol, så han til og med til første ankomst av Boeing 747 på Schiphol. I løpet av sin karriere og voksende en familie var det i mange år ingen tid for sine luftfartsinteresser. Men i løpet av de siste to tiårene gjenopplivet han sin interesse for luftfart, spesielt ved å samle kortalbum i det temaet fra hele verden. På samme vilkår samler han også kortalbum på biler. På den tiden gjenopplivet Pieter også sine musikalske interesser. Etter å ha spilt trompet i sin ungdom, begynte han å studere bass tuba og spiller nå i flere orkestre og sporadiske grupper på topp amatørnivå i Nederland. Pieter har en samling på rundt 400 kortalbum fra hele verden, jevnt fordelt på biler og fly. Fra alle kontinenter mangler bare asiatiske album. Og etter noen få tiår med å samle, er han fortsatt ikke sikker på om albumene er de beste tingene i samlingen eller kontaktene man gjør under handel og utveksling av informasjon. Noen av hans interesser i luftfart deles med sønnen, og sammen besøker de luftfartsmuseer i og rundt Nederland. Hans sønn er en veldig entusiastisk avansert flysimulatorspiller på sin PC, og Pieter håper å bli veiledet i å flykte av ham snart. Etter å ha fått sin grad i maskinteknikk og matematikk hadde Pieter en karriere innen matematikkutdanning og læreplanutvikling. Etter sin pensjon er Pieter fortsatt involvert i utviklingen av matte tester for videregående opplæring. William ldquoBillrdquo Smart er bosatt i Ontario, Canada. Bill er en ivrig hockey fan som spilte hockey i 35 år og coachte hockey i 18 år. Bill har samlet inn hockey - og baseballkort pluss sportsminner for 47 år ikke-sportskort i 3 år, og Militaria (kun ephemera) i ti år. Bill begynte å samle hockey og baseball kort som barn. Han ville sykle rundt i nabolaget og lete etter popflasker for å returnere for 2 prosent innløsning og ville bruke sin ldquoearningsrdquo til å kjøpe hockeykort. Som barn ville Bill og hans bror også ri til den lokale dumpen for å scavenge for Bee Hive-innløsningskraver til posten for hockeyfotografier. Med sin brothers hjelp inneholder Bills Big Bee Hive-kolleksjonen av hockeykort og Bee Hive-bilder for tiden over 700 av de 1.023-kjente hockeyfotoene og 77 av de 200 flyfotoene. Bills gjeldende hockey samling utgjør over 50.000 forskjellige gjenstander som spenner over nesten hele hockeyhistorien. Hans Militaria-samling er fra andre verdenskrig, og hans ikke-sportssamling er for det meste kanadiske problemstillinger. Bill er alltid villig til å hjelpe nybegynnere samlere eller chatte med og lære av senior samlere. Bill ser også alltid på å legge til sine samlinger som er oppført ovenfor via handel eller kjøp. Ikke nøl med å skrive til ham for hjelp, chat om samlinger, eller med tilbud om handel eller salg. Bill kan alltid nås på punchbugsympatico. ca. Bill is a collector, not a dealer, so he never sells his cards, but he does do some trading. Don Pillar is a retired elementary school teacher who resides in Ontario, Canada. One of Dons many hobbies is collecting ldquoBee Hiverdquo hockey photos and literally ldquoanything and everythingrdquo related to the St. Lawrence Starch Company. Hence, his interest in the Bee Hive ldquoAeroplanerdquo photos. Don takes great pleasure in researching the Background of the St. Lawrence Starch Company ldquoBee Hiverdquo photos and is currently co-authoring a book that will chronicle the history of this venerable promotion. Don would welcome the opportunity of ldquotalking Bee Hivesrdquo with anyone who shares his interest. He can be contacted at: donpillargmail . Pete DLuhosch mdash Pete is a retired IBM programmermanager who lives in upstate New York. He graduated from Union College (Schenectady, New York) in 1963, with a degree in English Literature. Petes 38-year IBM career, at their semiconductor development and manufacturing facility in East Fishkill, New York, spanned the time from punched cards and hard wired ldquounit recordrdquo machines being the norm, up to the time when computers were populated with chips containing millions of transistors that were ldquoprintedrdquo on 12-inch silicon wafers. Petes introduction to computers came on an IBM 1401 computer that was as big as a refrigerator and had an astonishing 4k of memory. Pete then learned IBM 360 programming and for many years worked on application programming at IBM East Fishkill. He eventually moved on to systems analysis and then held various management positions in support of chip manufacturing and statistical analysis. When he retired, Pete was a programmeranalyst in a staff department supporting the Director of the East Fishkill Semiconductor Laboratory. Petes interest in card collecting came, as many did, with baseball cards in the early 50s. The 1951 Bowman baseball card set is still his favorite. Sad to say, all Petes cards disappeared while he was in college. He rekindled his love of cards in the late 70s, working on Topps baseball card sets with his kids, and attempting to re-create some of his sets from the 50s. When baseball cards became too expensive, Pete remembered another set he once collected: the 1952 Topps Wings set. On a whim, he bought a couple of them on eBay, just to see if they were still as cool as he remembered. Naturally, that led to years of trying to complete the set in the best condition he could find. Today, Petes collecting interest lies almost exclusively with airplane cards from the World War II and Korean War periods. Some of Petes card sets can be found on the SGC Registry. Pete has written articles on the 1951 Bowman baseball card set for Sports Collectors Digest and articles on Topps Wings and Card-O Aeroplanes for The Wrapper . He has developed his own website that contains a lot of airplane and baseball card reference material. The website can be found at pjdenterprises. Jean F. Aker mdash Jean was a Cyber Security Officer and retired after 32 years in Federal and military Service. After high school he enlisted in the U. S. Army and trained as an Air Traffic Controller at Keesler AFB, MS. After graduation and ATC certification from the FAA, he received specialized training at Ft Rucker, AL. He completed a tour of duty in Viet Nam in 1968 and went into the Army Reserves until 1973. While attending college he was selected for a position as a Physical Sciences Technician with the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), Center for Experiment Design and Analysis (CEDDA) in Washington, DC. He worked on several environmental and earth sciences experiments. One of which discovered the primary source for hurricanes. In 1975, he took a position with NOAAs National Ocean Survey and spent several years converting the original hand drawn nautical maps into digital format and helping to develop the computer system to process them. In 1976, he joined the D. C. Air National Guard and renewed his FAA ATC certification. In 1981, he took a position as a Meteorology Technician at the U. S. Weather Service station in Cape Hatteras, NC and left the DCANG. After several years in Hatteras he was offered a position working for a private company that was trying to improve the computer systems employed by the Weather Service. During this period the company was approached by John McAfee for help in developing the documentation for his first anti-virus software. Jean was the lead writer for this effort and worked directly with McAfee. After a couple of years he then joined the company that invented satellite distribution of weather data, Satellite Information and Services Corp. (SISCORP). During this time he collected and wrote the first comprehensive catalog of all weather data available, worldwide. This caught the attention of designerpilot Dick Rutan, and SISCORP was asked to provide real-time weather data for his flight around the world with Jeanne Yeager in the Voyager aircraft in 1986. Shortly afterwards SISCORP was absorbed by Contel ASC. Jean was offered a position with the Department of Veterans Affairs in their IT department. He remained there for 22 years. During his tenure at VA he finished his BS degree at the University of Maryland University College, and in 2000, he was sworn in as a Cyber Security Officer after completing a rigorous training program. Jean is a life-long modeler and has spent many years working in the retail hobby business. He was one of the early members of the International Plastic Modelers Society (IPMS). Jean is currently one of the website managers for The Boxart Den website. This group prides itself in having the largest collection of restored model kit boxart ever assembled. A self trained computer graphics artist, he does restorations and enjoys producing model related images of what the manufacturers missed In retirement, Jean is very active with several computer projects and the Izaak Walton League of America. He enjoys building computers, riding motorcycles and training new shooters in firearms safety and use. Allison Piearce mdash Allison is the owner of the ldquoLittle Red Dogrdquo website based in England. ldquoLittle Red Dogrdquo sells a wide variety of vintage clothing and collectibles. When one of Allisons elderly relatives sadly passed away, she discovered her amazing array of vintage clothes and collectibles tucked away in various cupboards and attic rooms in her house. Some of the bedrooms were like time capsules the wardrobes filled with vintage clothes (some of which dated from as far Back as the 1930s) and dressers adorned with vintage bottles, old books and ephemera from the past six decades. As Allison explored deeper into the attic rooms she discovered an Aladdins cave of fantastic collectable ephemera hellip items that many people would have thrown away over the years hellip including food packaging, brochures, newspapers and magazines all neatly folded and stacked into bundles. After Allison listed a few items on an online auction site, she quickly realized there were thousands of collectors out there looking for all different types of items. So she decided to launch her own website, the hellip ldquoLittle Red Dogrdquo to list all of her discoveries on, and in one central place. Allison only lists items that have been in her own families homes, she can vouch for their provenance she has found this to be very important to collectors. She has had great fun researching all of the items before they get uploaded to the ldquoLittle Red Dogrdquo and notes that its very easy to get side-tracked when reading through all of the old newspapers amp magazines from a by-gone era. Allison and the ldquoLittle Red Dogrdquo have met some lovely people along the way from individual people simply looking for a vintage fancy dress costume, to serious collectors of vintage ephemera. She has also helped theaters and TV production companies with clothes and props for their shows amp films. Most of ldquoLittle Red Dogsrdquo vintage clothing and collectibles have found new homes in the UK but the ldquoLittle Red Dogrdquo is very happy to ship overseas and has had customers from all over Europe, the USA, Australia and Asia. Allison still has many more items to list on the ldquoLittle Red Dogrdquo website, and hopes to continue building her community of followers who are interested in all things vintage. be sure to check out the ldquoLittle Red Dogrdquo by clicking on their logo below. Lee Kalk mdash Lee Kalk is a native Oregonian, College graduate, High School Physical Science teacher (ret.) and a small business owner (ret.). He enjoys all sports hellip Blazers, Mariners, Titans, football (now that Mariota is QB), hockey, golf, bowling, and down time just to take it easy and enjoy life. Lee has been married for 50 years, has two daughters and one grandson. . Leersquos grandparents promoted an interest in stamp and coin collecting when Lee was nine years old. So when he got involved with cards he was very condition conscious, especially regarding centering. Lee started with baseball cards in 1954 amp 1955, and seemed to like or at least end up with mostly Bowman cards. His Little League Team was the ldquoWhite Soxrdquo so he started following the Sox hellip which of course makes him a lifelong ldquoYankeerdquo hater. At one point Lee is sure that he traded a ldquoMinnie Minosordquo or ldquoNellie Foxrdquo for a ldquoMantlerdquo or ldquoFordrdquo etc. Over the years, Leersquos cards survived in the proverbial shoe box, and he got back into the hobby in the 1970s, when he and his wife owned a ldquoKarmelKornrdquo franchise. Lee got back into collecting when he purchased two cases of 1975 Topps Mini Baseball Cards from his candy salesman. Lee sold one in the store (retail) and he gave the other case to friends who collated the cards into several sets, keeping one for their ldquotroublerdquo. Lee then began to buy collections, attend shows Portland, Seattle, once in Hawaii, and eventually several ldquonon-sportsrdquo shows in San Jose. Ultimately Lee had complete sets of Topps, Bowman, Goudey, and Playball baseball cards plus many others. Lee then expanded into football, basketball, and finally hockey cards. Lee sold most of his sports cards years ago, right before ldquoslabbingrdquo became popular and prices increased. Finally, he started focusing on non-sports cards. Like most of us ldquoveteranrdquo collectors, due to age and space, Lee is selling his collectibles. The Carnation cards and those like them have always been a favorite ever since he was groping around in a box of corn flakes to try to find the card. Lee has always collected for pure enjoyment and still enjoys going to estate and garage sales looking for undiscovered treasures. Copyright copy 1998-2017 Skytamer Images, Whittier, California ALL RIGHTS RESERVEDWelcome to the Diamond Certification Laboratory of Australia The Spark of Confidence The DCLA Difference The Diamond Certification Laboratory of Australia (DCLA) is one of the worldrsquos foremost independent diamond grading and certification laboratories, providing independent and guaranteed diamond grading certificates, or diamond grading reports, for natural diamonds. DCLA is Australias premier diamond grading laboratory, and the only laboratory grading diamonds to the IDC rules. The IDC rules are the internationally recognised and accepted rules for diamond grading and diamond certification as set out by the WFDB, IDMA and Cibjo. The DCLA Diamond Grading Laboratory Certificate sets the standard for technical ability in certification of diamonds. The DCLA remains the only internationally recognised diamond certification laboratory in Australia, grading diamonds in accordance with International Diamond Council (IDC) and World Jewellery Confederation (CIBJO) rules for grading polished diamonds. Protecting Diamond Buyers The principle mission of the DCLA is to protect diamond consumers, and consumer confidence, when buying diamonds. A fundamental element of this confidence is providing accuracy, consistency and transparency in diamond grading. In a relentless pursuit of consumer protection, DCLA is the only diamond grading and certification laboratory, both in Australia and worldwide, to provide a 100 consumer guarantee that a diamond certified by the DCLA laboratory is an accurately graded natural diamond. The Diamond Certification laboratory of Australia is equipped with the most advanced diamond technology and equipment in Australia. All diamonds submitted to the DCLA laboratory are individually identified and tested to International Diamond Council standards, ensuring that the diamond has not been treated or enhanced in any way, and are of natural origin. The DCLA Diamond Grading Certificate assures the owner that the diamond is free of all known diamond treatments and diamond enhancements. The DCLA Certificate confirms that the diamond is a natural diamond and not a man-made synthetic diamond when they sell diamonds to consumers. DCLA state of the art cold laser inscription system permanently links the diamond to the DCLA Diamond Grading Certificate, providing added confidence without altering or damaging the diamond in any way. Independent amp Accurate Diamond Assessment DCLA Independence means that the DCLA Diamond Grading and Certification Laboratory receives no grants or funding from the diamond or jewellery trade, it is completely self funded and independent. DCLA amp The International Diamond Council The International Diamond Council (IDC) is the governing diamond body established by the World Federation of Diamond Bourses (WFDB) and the International Diamond Manufacturers Association (IDMA). Together, these two organisations are the worldrsquos highest authorities in diamonds. DCLA is the only International Diamond Council (IDC) laboratory and the only CIBJO Diamond Grading laboratory for Australia, and holds the only official registered National Diamond Masterset for Australia, the diamond C2Au set. In 1975, the WFDB and the IDMA, appointed a Joint Committee to create an international standard for grading diamonds, covering rules for diamond grading, working methods and nomenclature. A comprehensive system of rules and methods was built up, combining a wealth of practical diamond knowledge and experience of professional diamond people with scientific facts and figures. The Committee later changed its name to the International Diamond Council (IDC). In May 1978 the quotInternational Rules For Grading Polished Diamondsquot were unanimously approved at the 19th Congress of the World Federation of Diamond Bourses and International Diamond Manufacturers Association. All the major diamonds laboratories have since adopted the system. DCLA is proud to offer a Diamond Certificate with such pedigree. Trusted and Respected DCLA is the most respected and trusted name in diamonds protecting the diamond buyer in Australia. Most importantly DCLA protects you the diamond jewellery or investment diamond consumer. Before you buy loose unset diamonds, consult the laboratory for independently certified diamond advice. If you are in the process of selling diamonds, be sure to contact DCLA for their advice on how to sell a diamond. The diamond trading floor that gives all diamond buyers direct access to DCLA guaranteed diamonds from Australian diamond dealers.

No comments:

Post a Comment